SEO ChatGPT paieškai (ir kitiems LLM’s)

SEO ChatGPT paieškai – tai turinio pritaikymas, kad jis būtų lengviau randamas ir tiksliau interpretuojamas ChatGPT užklausose. Optimizacija apima, bet neapsiriboja apimant aiškią struktūrą, koncentruotą ir faktais paremtą turinį, natūralų kalbos vartojimą ir svetainės autoritetą. Panašūs metodai taikomi ir kitiems LLM, įskaitant, bet neapsiribojant Perplexity, Claude ir Gemini.

Šiuo metu, kai rašau šį straipsnį (2025-02), mano klientai gauna vis daugiau lankytojų ir pirmuosius pardavimus, kuriuos atveda dirbtinio intelekto įrankiai -didelės kalbos modeliai (LLM). Teikiant SEO paslaugas natūraliai kyla klausimas – kaip galima reitinguoti savo klientus ir kas mūsų laukia ateityje?

Darydamas mini raktinių žodžių analizę šios svetainės atžvilgiu pastebiu, kad vis daugiau žmonių domisi SEO ChatGPT paieškai. Tai patvirtina ir mano asmeninė patirtis – vienas iš klientų neseniai uždavė šį klausimą. Anksčiau ar vėliau tai turėjo nutikti, o atvirai kalbant, šiuo klausimu susirūpinau dar tada, kai ChatGPT tapo viešai prieinamas (turbūt natūrali reakcija, kai dirbi SEO srityje).

Puikiai atsimenu, kai atsirado ChatGPT. Tuo metu jau dirbau kaip SEO specialistas reklamos agentūroje, ir mano pirmoji mintis jį išbandžius buvo: „O kas dabar? Kaip man išsiskirti kaip SEO specialistui, kai visi teminę kompetenciją („topical authority“) pasieks vos kelių mygtukų paspaudimu?“ Tada pagalvojau: „Dabar spaminsim straipsnius iki begalybės“ – ir neklydau, nes, pasak „Exploding Topics“ duomenų, per pastaruosius kelerius metus internete buvo sukurta daugiau turinio nei iki 2021-ųjų.

Kaip atliekamas SEO ChatGPT paieškai?

Taip pat, kaip ir „tradicinės“ SEO paslaugos. SEO ChatGPT paieškai atliekama didinant svetainės domeno autoritetą, kuriant lengvai nuskaitomą, bet faktais paremtą ir kuo labiau „responsive“ turinį, gaunant daugiau teigiamų paminėjimų apie savo prekinį ženklą įvairiuose patikimuose šaltiniuose.

Visi šie veiksmai mano klientams buvo jau daryti iki šiol. Nuolat dirbau paprastu principu – investuoju į žinias, testuoju viską pats ir klientams pritaikau geriausius sprendimus pagal savo patirtį ką moku ir žinau šiai dienai, tikėdamasis, kad mano atliktos SEO paslaugos tokiu būdu bus labiau ilgaamžės ir atneš klientams žymiai didesnę investicijų gražą (ROI).

Kiek laiko skyriau domėtis įvairiais reitingavimo faktoriais – žiūrėjau „YouTube“ vaizdo įrašus, klausiausi kitų SEO specialistų įžvalgų – visi šie veiksniai prisideda prie geresnio reitingavimo LLM paieškos rezultatuose. Šiuo metu nėra daugiau plačiai žinomų ir pagrįstų faktorių, kurie reikšmingai darytų įtaką reitingavimui šiose sistemose.

Nuo ko pradėti optimizaciją dirbtinio intelekto įrankiams?

Atlikite pilną SEO optimizaciją savo internetinei svetainei. SEO auditas gali parodyti kur jūsų svetainei “labiausiai skauda” ir padėti susidėti aiškų veiksmų planą, kurį įgyvendinus galima pasiekti žymiai geresnių rezultatų. Audito metu parengtas planas paprastai skirstomas į dvi dalis:

  • Greiti laimėjimai, kurie duos greičiausius įmanomus rezultatus.
  • Ilgalaikės strategijos rekomendacijos, padedančios išlikti konkurencingiems net ir esant rinkos pokyčiams.

Išorinė optimizacija padeda gauti kuo daugiau teigiamų paminėjimų įvairiuose ir patikimuose šaltiniuose – o tai svarbu norint būti rekomenduojiems dirbtinio intelekto įrankiuose. Nors mano atliekamas išorinis SEO truputį pasikeitė žinant šį faktą, bet esminiai veiksmai išlieka tie patys.

Kaip keičiasi SEO?

Nors „Google“ vis dar generuoja didžiausią organinio srauto dalį, SEO jau seniai nėra vien apie tradicinę paiešką ar metodus, kurie veikė prieš 10 metų. Mano patirtis rodo, kad sėkmingiausi SEO projektai yra tie, kurie remiasi tikrais prekių ženklais – jų žmonės aktyviai ieško, jais pasitiki, o lankytojų srautas ateina iš įvairių reklamos kanalų. Tokiems verslams SEO optimizacija reikalauja mažesnių investicijų, o investicijų grąža (ROI) būna žymiai didesnė.

Norint pasiekti geriausių rezultatų verslui, svarbu:

  • Kurti tikrą prekės ženklą.
  • Orientuotis į kokybiškas paslaugas ar produktus.
  • Nevengti investuoti į ilgalaikes strategijas, o ne tik ieškoti greitų sprendimų.
  • Diversifikuoti pardavimų kanalus, kad nebūtumėte priklausomi tik nuo vieno srauto šaltinio.
SEO Specialist, CEO at MB MTDigital |  + posts

Mantas Tamošaitis – SEO specialistas ir skaitmeninės rinkodaros agentūros MTDigital.lt įkūrėjas. Turėdamas ilgametę patirtį yra prisidėjęs prie daugiau nei 100 projektų sėkmės, užtikrindamas aukštas pozicijas paieškos sistemose ir didindamas klientų verslų matomumą internete. Mano paslaugomis pasitiki ne tik tiesioginiai klientai, bet ir daugiau nei 7 Lietuvos reklamos agentūros, kurios sėkmingai perparduoda mano teikiamas SEO paslaugas.

Pasidalinkite:

NORITE DAUGIAU SEO SRAUTO?

Susisiekite telefonu +370 67223894, ar užpildykite žemiau esančią formą